Знайдено "балакучий" Ген

Учасники розмови собаки, що співають на всі голоси птиці, сусідський кіт кричущий під вікнами не своїм голосом: "Мурка виходь" ... Все це не сон і не сценарій чергового блокбастера, а можливе наше бліжешее майбутнє.

Генетики з з університетів Каліфорнії в Лос-Анджелесі та Еморі взяли на себе ответственноть відповісти на питання: Чому людина може розмовляти, а наші брати менші, включаючи мавп які найбільш схожі на людину, ні? У пошуках відповіді вчені порівняли мозок, мовний апарат і геноми людей і мавп. І знайшли відповідь чому так проиходит.

Вся справа, як виявилося, полягає в ДНК людини. Експертам вдалося виділити ген відповідає за нашу мову. Назва цього гена - FOXP2. Як стало відомо люди з ураженим "мовним" геном, які б зусилля не докладали навряд чи коли небудь навчаться говорити або вимовляти певні звуки. Точно такий же ген був знайдений у братів наших менших, але тільки кілька відоізменнений. Не вистачає в ньому всього лише двох якихось амінокислот. Що й стало причиною нездатності тварин розмовляти. Цей маленький дефект блокує у тварин можливість здійснювати точні рухи м'язами рота і гортані. І як наслідок, робить неможливим виникнення розмовної мови у тварин.

- Крім того, нам вдалося з'ясувати, що мозок людей вже при народженні підготовлений до мови, - ділиться відкриттям доктор Даніель Гешвінд. - А дитинчата шимпанзе нічим подібним не володіють.

Вчені визначили що "мовної" ген у людини почав працювати приблизно 200 000 років тому. Що й дало людині виділиться з усіх мешканців землі і зайняти чільне місце під сонцем.

Експерти провели досвід і впровадили людську версію гена в ДНК миші. Після цього експіремента у гризунів змінилася вокалізація та їх писк став більш осмисленим. Біологи під керівництвом Женев'єви Конопки і Даніеля Гешвінд з Університету Каліфорнії в Лос-Анджелесі продовжили розпочате. Вони впровадили однієї миші клітини мозку, без гена FOXP2, а інший разом з геном FOXP2. Завдяки цьому їм вдалося виділть 116 генів керованих "розмовною" геном.

Використовуючи результати досвіду в будушем можна створювати ліки, які допоможуть людям позбутися від "проблем мовлення" і навіть навчити розмовляти "братів наших менших".