Поза всяким сумнівом: В Центрі Нашої Галактики Існує надмасивна чорна діра

Як правило, такі зірки ховаються за газопиловим хмарою, які є у цій області, але Європейська південна обсерваторія (ESO) в Чилі використовувала свої інфрачервоні телескопи, щоб зазирнути вглиб «житла» чорної діри. Виходячи з орбітальних траєкторій цих 28 зірок, астрономи не тільки змогли засікти місцезнаходження чорної діри, але також встановили її масу ...

Вже давно вчені прийшли до висновку, що надмасивні чорні діри, можливо, займають центральні області більшості галактик, будь то маленькі (карликові) галактики, тонкі галактичні диски або великі спіральні галактики; більшість галактик, як виявилося, мають такі дірки. Але реально побачити чорну діру - досить важке завдання; астрономи швидше спостерігають вже результати впливу надмасивної чорної діри на навколишні газ, пил і зірки, ніж безпосередньо сам об'єкт (зрештою, чорна діра є чорною за визначенням).

У 1992 році, астрономи, що використовують 3.5-метровий телескоп Європейської південної обсерваторії (ESO) в Чилі, виготовлений із застосуванням нової технології, звернули нарешті увагу на ядро нашої, такий рідний, Галактики, щоб почати безпрецедентну кампанію по спостереженню за ним. З 2002 року був введений в дію 8.2-метровий надвеликої космічний телескоп (VLT). І ось, через 16 років, в які увійшло понад 50 періодів темного часу доби від загального часу спостереження, отримані результати.

Відстежуючи окремі зірки, що рухаються по орбіті навколо спільної точки (небесного об'єкта), дослідники Європейської південної обсерваторії (ESO) отримали найкраще емпіричне доказ існування чорної діри з масою, що дорівнює 4 мільйонам сонячних мас, яке коли-небудь було отримано. Усі зірки рухаються по орбіті з дуже великою швидкістю, одна зірка навіть встигла зробити повний виток за ці 16 років, даючи можливість астрономам побічно вивчати таємниче «звіряче» рух нашої Галактики.

"Центр Галактики представляє собою унікальну лабораторію, в якій ми можемо вивчати фундаментальні процеси, характерні для умов сильного тяжіння, зоряну динаміку і зореутворення, які мають важливе значення для вивчення всіх інших галактичних ядер, причому такий високий рівень деталізації ніколи не зможе бути досягнутий при вивченні за межами нашої Галактики ", пояснює Рейнхард Гензель (Reinhard Genzel), керівник групи, яка проводить дане дослідження в інституті космічної фізики Макса Планка в Гарчінге (Garching), під Мюнхеном (Munich), Німеччина.

"Безперечно, найбільш вражаючим елементом нашого 16-річного дослідження є те, що воно надало ті відомості, які зараз вважаються найкращим емпіричним доказом реального існування надмасивних чорних дірок", продовжує Гензель (Genzel). "Зоряні орбіти, що спостерігаються в центрі галактики, поза всяким сумнівом, підтверджують, що сконцентрована маса в центрі галактики, яка відповідає чотирьом мільйонам сонячних мас, повинна бути чорною дірою".

Не кажучи вже про те, що це дослідження було самим детальним з усіх досліджень околиць Стрільця A * (точність техніки, що застосовується в даному дослідженні, в шість разів перевищувала точність техніки, яка у будь-якому іншому дослідженні, що проводилося до цього), астрономи Європейської південної обсерваторії (ESO) також визначили найточніше відстань від центру галактики до Сонячної системи; наша надмасивна чорна діра лежить на безпечній відстані від нас довжиною в 27 000 світлових років.

Багато інформації було також зібрано і про окремі зірки. "Зірки, що знаходяться в самій віддаленій області, рухаються невпорядковано, по довільним орбітах, подібно до того, як літає рій бджіл", говорить Стефан Жіллессен (Stefan Gillessen), перший автор статті, опублікованій в Астрофізичному журналі (The Astrophysical Journal). "До того ж, шість з 28 зірок обертаються по орбіті навколо чорної дірки в площині диска.

У зв'язку з цим, нове дослідження також є недвозначним підтвердженням результатів проведеної раніше роботи, в якій був виявлений диск, але тільки в статистичному плані. Впорядкований рух за межами центральної області протяжністю в один світловий місяць, випадковим чином орієнтовані орбіти всередині цієї області-так можна описати динаміку утворення молодих зірок в Центрі Галактики. "